"Muuu" hemma hos Lill-babs.

Så var den så väl omskrivna midsommaren som inte har någon plats i mitt hjärta alls slut. Men jag känner att jag valde rätt iomed att åka med min trevliga lilla familj till Bollnäs. Det blev en hel del skratt och djupa samtal med smarta människor som jag faktist inte ens känner. Utmaningar utmaningar...nog på mitt babblande.

Vi började midsommarfirandet väldigt "klassiskt" sill, potatis, köttbullar och dillsåser. Precis brevid vattnet. Mysigt. Fast jag gillade inte maten. . . Så blev det fotbollsmatch och golfspelande. Och även om jag inte badade i voxnan (som älven hette) så blev det ett bendopp i vattenhindret på hål 8. Jag slog ner min boll i vattnet och sprang fort fram för att inte tappa den med blicken. Jag kan ju plocka upp den tänkte jag och började ta av min strumpor och skor. Jag såg bollen hela tiden och doppade min hand i det bruna kletiga vattnet. (ville inte tänka på vad mer det var där förutom vatten). Så tog jag upp bollen och visade stolt upp den för lillebror. Men det var inte den bollen som jag hade skjutit i. Nehe, bara att leta igen då. Efter den bollen fick jag upp 5 okända bollar innan jag hittade min boll på ett helt annat ställe än vad jag trott den hamnat på. Knäppt. Men 5 bollar rikare! - min bror alltså.

Och på midsommardagen åkte vi iväg till Järvsö (lill-babs hemort) och kollade på svenska djur i deras djurpark som de väldigt fyndigt kallar järvzoo. Man går på en bro igenom den svenska skogen och kollar på varger, älg, lo och massa ugglor. Men min favorit var den lilla kalven som man fick gå in till och klappa. Den kändes..mysigast. (:

Bilder

Lyckad helg. Jag är trött och ska joba heeela dagen i morgon. Måste äta nått, sen sova.

Hörs. Ta en titt om du har lust. (:

 

 


Kommentarer
Postat av: inté niko iaf

keekade du på järvsö kebab då?

2008-06-23 @ 21:08:50
URL: http://thehee.co.nr
Postat av: inté niko iaf

jag har keeekar deer iallafall

2008-06-24 @ 00:51:25
URL: http://thehee.co.nr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0