Nordic 07

"Den bästa konferensen någonsin"



Ja..varför inte börja från början med våran fina tripp till Göteborg, Prybil och Nordic...

13 September
Tog tåget från uppsala på torsdagen efter skolan..var alltså lediga på Fredagen. I allafall..Jag var tydligen reseledare och hade en gäng "kycklingar" med mig..som jag nu kallar dem. (kom på det nyss) Tåget gick ganska snabbt och när vi kom nästan fram visade de sig att tåget inte stannade där Stephie skulle av..tacksamt! Så hon fick åka med ända till göteborg och ta spåret hem sen och allt blev lite krångligt..men för mig, noomi och josef stod marina och prybil och väntade på oss i deras rymdraket ^^ som tog oss till askim där de nu bor med utsikt över havet. Robert och Fredrik tog sig på nått sätt till Robins syrras lägenhet som de skulle tilllbringa natten hos. Hur vet jag inte..och det spelar inte så stor roll tycker jag nu så här i efterhand.

14 September
Vaknade av noomi som ruskade liv i mig..det var nu frukost om 20 minuter..åt gott bröd och mjölk och så stack marina och vi tre (jag, noomi och josef) ägde nu huset högst upp i backen. Yes..Prybil var ju i skolan,.men vi var lediga. Yes..och daniel lyckades inte väcka varken mig eller noomi med sina "kebron mannen"  sms..men bra försökt :P 6 stycken..sms.
Vi tog en buss in till Järntorget och där efter spårvagnen till domkyrkan / skolan. (som vi plankade på hela helgen) LM Engström (Lars Magnus) faktist..vi gick in i skolan och hälsade på några av prybils små vänner. :) Trevliga var dem..och de hade världens minsta utrymme vid skåpen det var typ 20 pers i en garderob...behov av plats. ja tack!
Sen gick vi till Nordstan där fredrik, robert och robin befann sig för att köpa skor till robert. (jusste det regande suuuper mkt den dagen) sen gick vi till ett café och fikade morotskaka och latte :) Gott...åkte sen hem till prybbs och gjorde oss i ordning för "galakvällen" i lisebergs hallen..och hemma hos prybil stod abraham och moterade ihop en hylla till Marina..jaha..han skulle nu också bo hos prybil..men det jämnade ut sig för josef skulle ändå bo i sovsal.
Efter galakvällen var det ett rent äventyr att ta sig hem till askin med prybil som gudie och isak som ett tjatande barn om taxi.  Men det kostar ju mkt och vi åkte bara fel några gånger och gick kanske en mil..det är ju inte så farligt vi kommer snart hem. Jag uppskattar inte prybils inpuls-val. "vi tar den här spårvagnen, den funkar nog" "Nej, vi skulle nog hoppat av förra, men aja vi åker tillbaka" Typ så höll natten på tills i slutligen kom hem til prybil runt två...Du är en bra guide..öh?! Jag gillar dig ändå..du är bra på annat. ;)

15 September
Godmorgon, solen skiner och vi beger oss sakta men säkert mot liseberg..vi tillbringar första timmarna av dagen på lisebergs området med lotteri-spel och godis :)

Så lurade vi pojkarna också ^^ Det var nog ett av det roligaste! Vi hittade en övergiven STOR kexchoklads förpackning och fick en briliant idé rent ut av! Fredrik blev typ överlycklig av att vi vunnit och började säkert fantisera om allt godis han skulle få smaka av oss..keep dreaming dude ^^ Det var såå roligt att se deras miner när vi avslöjade vårat bus! Det var värt allt..(eftersom vi offrat så mkt, not) men ändå..så kuligt! :D

Var på möte..och köpte majs i pausen innan lovsångsmötet..:)
Denna natt fick vi ännu fler övernattningsgäster..Vi blev sju hemma hos prybil..jag, prybil, noomi, abraham, isak, fredrik och robert :) ..God natt 03:30

16 September
Vad är sovmorgon på en söndag när det är nordic?! Hej , godmorgon 08:00 hurtingt värre. Men kristen är man ju ^^ Hade dock inge vidare tur ..jag packade..vilket är något av det värsta jag vet..Men inte värre än orientering. (men det ska jag ordna) Så när jag packade..sprack min jeans på knät..bööh! Jag ville inte ha hål där...:/ Sen fick vi bråttom till bussen och vi fick lova att springa..så sprang jag där över vägen med min väska rullande alldeles för fort bakom mig..så hände min andra otur..hej då sko. Den flög av och jag trampade rakt ner i en hemtrevlig vattenpöl. Jag blev blöt om strumpan..(om jag var tvungen att ens skriva det) "Var du tvungen att blöta ner dig nu" - isak. (vi hade ju bråttom)
Tack för frågan men det var inte så att jag hade planerat det där..jag var på dåligt humör nu..även om jag skrattade åt det ^^ Det var ju såå otur! :p

I dag begav vi oss också hemmåt..resan gick fort och jag älskade att tåga upp och ner. :) Det var värt 50 spänn såå lätt!

Nordic nästa år?!..Måhända :) Det var sjukt skoj!


Kommentarer
Postat av: Martina Moregård

lätt de va skoj.. alltihop :p
men sååå dålig guide som du beskriver mig va jag faktids inte.. vi gick inte 1 mil! :p men jag erkänner, det är inte min starka sida ^^ men hey.. jag är ny här :)

2007-09-17 @ 13:35:44
URL: http://martinamoregaard.blogg.se
Postat av: Victoria Prybil

Bra att de står att de va du som skickade den kommentaren fastän de var jag. Du hade ju kryssat i :"kom ihåg mig?"
Gör aldrig om det ! :p

2007-09-17 @ 13:43:36
URL: http://victoriaprybil.blogg.se
Postat av: Eli Rätväg

Kycklingar, tihii^^

2007-09-18 @ 01:03:05
URL: http://elismulan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0