En ryttare på besök

Saknat?

Okej, nu har jag troligen tappat ett dussin läsare p.g.a. mitt oflitiga skrivande. Säger bara ett ord prybil. Hon är en del av denna bloggs koma. Men det bör förstås..att ha en gäst i huset tar tid. Man måste ägna sig extra åt den. Men i det här fallet var det bara trevligt.

Men nu tänkte jag bara göra en kort summering om veckan som gått. Om det är okej?

Jo..allt började väl med "dagen-efter" eller..den första dagen rättare sagt.

1 Januari
Jag vaknade upp i Noomis house. Där jag satt och små pratade om allt möjligt i sisådär en 40 minuter medans jag åt lite frukost. Sen bar det av ner mot stadens kärna (påväg dit såg jag massa "nyårslöften" ute och jogga) för att välkomna Göteborgaren prybil med mina bongotrummor, visselpipa och min alldeles egna kör som följer mig vart jag än går..Det skulle vara ett fint välkomnande..men istället köpte jag tuggumi och kaffe på pressbyrån som jag värmde mig på när barnaskaran prybil kom in stapplande på tågstationen i uppsala. 

Jag tog victoria under amren (efter en kram) och följde henne på den röda mattan mot 115 busshållplats mot min herrgård på landet. Där avrundades kvällen med ett ytterst trevligt besök. Fam. Brink. 
Vi lekte 4 människor (inte män) i soffan och after eight-leken. Den kvinnliga sidan ägde (!) på båda lekarna. Stolt att man är tjej! 

2 Januari 
I ett tappert försök att skrilla på studentrnas hamnade vi lyckligtvist hos Noomi. :) Där dracks det varmchoklad, men även en av världens alla söta pojkar befann sig även i huset. Silas. En unge från himmelen, helt klart!
Mot kvällningen drog vi oss mot eli och i ett tappert foto-försök i Nettos kundvagn och mega diss mot årstas-små-snus-gansters som inte har en endast uppfattning om våran ålder så blev kvällen hos noomi ganska tillplattad. Människorna hade ingen stämmning liksom. Kvällen slutade med att jag mådde piss och kände mig allmänt emo. Förlåt igen nikolaj.

3 Januari
Den dagen eli gjorde ett försök att skrilla, utan napp. Istället åkte jag och prybil till stan. Vi tänkte oss fika med prinsessan steph med slutade på Choklad Caféet med Maria och William Brink. Inte illa! Tack för ytterst trevligt sällskap. Det bör göras om :)
Därefter hjälpte vi en vilsen pojk o jakt på den "perfekta" presenten (en ljusstake) till sin unga mö ^^ Fann något underbart åt henne. Hon kommer bli lycklig! Köpte mig själv ett par jeans som syddes upp av den snälla, korta killen på stuk. Tack. (jag vet nog att du är en stammis på min blogg)
Efter en trevlig dag på stan for vi hem till Natti för en kvälls-tittar-på-the voice-kväll med lite spel på ett hörn. Mysigt. God mango! :D

4 Januari
Då tog vi ett stadigt tag i kragen och drog ihop ett hjärtligt gäng ner till studenters. "studernas kl halv 2" Var morgonens mening. Det blev skriskoåkning för alla. Trevligt var det och jag lärde nästan prybil att åka baklänges. Du kommer klara det en dag! Dem kvällen var vickad åt bowling med i brist på banor åkte vi hem till fredd istället och kollade på två filmer. Båda var riktigt bra. (han har en ny tv, som han inte fått av sina föräldrar)...måhända att han fick pengarna? Det var den kvällen som vi skulle på pizza men freddy "glömde".

5 Januari
Hade ställt klockan superduperjättemega duktigt på halv elva, men vaknade kl halv tolv med smått panik. Spratt upp ur sängen (samtidigt som jag fick liv i prybb) och så gick vi en promenad i blåsten (?) Har aldrig märkt blåst i s-vreta förr..prybil hade 0 koll var vi var och jag hade 100 koll. Det är därför jag och prybb matchar. ^^ (victoria är bra på andra saker, hon är ju ryttare) Gick för bi Coop konsum och köpte avocado! (helt klart från himelen!) När vi kom hem så gjorde vi minst sagt en B R A K frukost!

- mackor
- kokta ägg
- apelsin klyftor
- yoghurt med start i
- te
- avocado (från himelen, köpt på konsum)

Gjorde om mit rum till en bio salong och kollade käkande på vår brakfrukost på "Linas kvällsbok" (betyg:♦♦ och en halv för den söta killen ivar) Gott. Kom ut ur rummet kl tre och möttes av ett gäng 93.or som spelade brainstorm...(den var inte tysta)

Tog det lungt, duschade, tog det mindre lungt, sminkade oss, stressade ganska mkt, lagade mat i all hast...folket ploppade in ..en efter en..(ibland två)
Vi spelade "upp till bevis" och jag och natta  Ä G D E. (tjejer brukar ju de på spel, som vi lät oss tidigare i den här bloggen) Men ack ack så vann prybb och robert. Tur..eller ja..de hade ju 50% kvinnligt i laget.
Sen blev det film för dem som ville, 4 personer..och poker för resten..
Folket ploppade tillbaka den vägen de kommit och jag tog farväl nästan alla..även prybil :'( Tack för allt gumman! :) Välkommen åter!

Så var det bara jag och tre trötta pojkar kvar. (robert, fredd, nikolaj) Så vi..satt och snackade en typ en timme till och sen stack de till max. Så sen kom vi typ. Hit. Till nuet där jag sitter och skriver ett långt inlägg som 10 % kommer att läsa..i mitt fall typ..1 ^^ Skriv vem du är om du klarade dig igenom hela.

Kram och godnatt.

Kommentarer
Postat av: inté niko iaf

jag klarade de!!! men nu va de juh så att killarna dominerade på "fyra ting i soffan"

2008-01-06 @ 13:48:27
URL: http://thehee.co.nr
Postat av: Prybil

hah.. jag klarade de också. men de alltid så underhållande å läsa din blogg! extra kul när jag på riktigt förstår vad som händer (då jag själv är med på ett hörn ;p)
Ja fy va kul de va! och fy va underbart snällt att jag fick uppleva allt med dig ;)
TACK för allt! din horsebacker ;)

2008-01-07 @ 11:49:26
URL: http://victoriaprybil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0