Hattbars-Olof!

Hade jag sportlov sist jag skrev? . . . Vad är ett sportlov utan en enda lite sportig övning? Årets sportlov blir nog mer...ett "hinn med allt möjligt lov" . . .Men det klingar ju Gut det med.

I går var det kärlekens dag. Den tillbringade jag med min kärlek och hans familj. . Vi gick på stan, fikade på choklad cafét, besökte deras morföräldrars grav och handlade på Ica.  . Väl hemma kollade vi på Wildkids hela kvällen, med ett avbrott för Melodifestivalen. Jag körde hem från nikolaj, och det var läskigt när han tittade på. . .måste ju bevisa att flickor kan köra bil. Han har inte riktigt förstått det än, det kommer!

I morse när jag vaknade hade han åkt iväg till åre på lägret. Han kommer hem på fredag och även om jag självklart klarar mig utan honom en veckan finns ändå känslan av att han inte finns där om jag skulle behöva honom lite extra... Han är uppe på nån vit topp, glänser med sina skid-skills och gör mig allmänt stolt. Det är han värd! ♥

________________________________________________________________________________________

Idag har jag lekt med Bella! Vi träffades i stan vid halv ett för att ...röra om lite i uppsalas tråkiga yta. Det gick trögt i början, bara en massa pensionärer överallt. Söndag var ett mindre bra val att busa på. Men så bestämde vi oss för att följa efter nån. Vi valde en äldre man som vi såg inne på scorett. Han var en underlig prick, underligare har jag inte sett förr. Han var en klass för sig kan man säga. . . Han gick väldigt snabbt och stannade lite här och var på sin konstiga långa promenad. Vi följde efter hattbars-olof, (som vi döpte honom till) i en timme. Han gick först till hattbaren, sen vidare mot joels café där han stod och lurade bakom knuten och kikade på oss. . sen spidade han upp farten och gick i rask takt mot studenternas där han helt plötsligt vände, våra blickar mötes och han gick hela vägen tillbaka till stan och in på fågelsången. vi han inte ens fram till fågelsången själva förens han kom ut igen och såg oss. . . .han gick en omväg till SF-bio och ställde sig ett tag där inne för att kolla vilka filmer som gick i dag på bio. Därefter slank han in på Günterska hovkonditoriet en sekund för att sedan komma ut och se oss för minst tredje gången. Denna gång stod vi och stirrade in i ett tomt skyltfönster, för att "smälta in". Nu traskade han till Landigs, alltså precis brevid scorett där vi tog upp jakten. . Han var inne på Landigs länge. Det var väldigt konstiga eftersom han var en snabb gubbe som inte stannade länge på samma plats. Vi gömnde oss på veromoa som ligger mittemot och höll koll på honom när han tillslut kom ut från Landings med ett blått litet paket. Bergis Semlor! Därefter gick han mot Royal, han såg två han tydligen kände som stod utanför royal, vinkade till dem och gick sedan fram till dem och började snacka. Det kändes..FEL, vi trodde inte han kunde sånt. Han var vår "hattbars-olof, mannen som gick knäppa vägar, stannade överallt och absolut inte kunde prata". Kanske hade vi underskattat hattbars-olofs förmågor? Vi gick in på Royal för att lättare kunna smyga på honom. Vi passade på att bli medlemmar på SF-bio. Men han stod där så länge och snackade så vi gav upp och köpte en BJ för att sedan gå hem till Bella och käka, åka buss ut till Tussa och titta på film med henne och jeanine!

Bis blad!


Kommentarer
Postat av: Tess

fin blogg kika gärna tillbaka har mängder med inredningsbilder på mitt hus etc... kram

2009-02-16 @ 08:44:50
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: ellen

haha. vad roliga ni är!

2009-02-16 @ 14:33:07
URL: http://ellenlundell.blogg.se/
Postat av: nessa

Haha bara ani som kan göra sånt!

2009-02-18 @ 15:25:24
URL: http://vane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0