Midsommar genom tiderna

Ja i morgon är det då midsommar. Vad är det för speciellt med det? Vad är det bra för...fast måste allt bara "bra" för nått. En sak har jag klart för mig, jag gillar inte att dansa runt granen jag menar stången som är full av blommor. Det är inte min grej och har aldrig varit. Usch, vet ni vad stången symobliserar från början? Kul att dansa runt den när man vet vad den ska föreställa! :/

Som tur är har inte min familj heller något större intresse för det där med dans runt en flaggstång. Speciellt inte pappa, tack! Mamma däremot vill nog men det är ju hon ensam om så då skiter hon i det hon med. Vi brukar istället resa iväg på typ en "utflyck" över helgen.

För två år sen bodde vi på Vildmarkshotellet i Kolmården och gick på djurparken. Faktist riktigt kuligt, mina favoriter var showerna. Och flitiga var vi på dem! Gick på alla delfinshower som överhuvudtaget gick att gå på och även på alla fågelshower! :) Det var en bra midsommar!

Så förra året fyllde min kära farfar 70 år. Han reste hit från Gran Canaria(där han råkar bo) och bjöd hela släkten här i sverige på en kryssning till Helsingfors. Mm! Det var trevligt. Så fick man ju träffa alla kusiner, farbröder, fastrar och farfars andra barn som jag inte vet vad jag ska kalla dem. Pappas halvsyskon som är typ 2 och 4 år äldre än mig. (: Jätte roliga killar!

Men i år då?

Vi ska flytta om 2 veckor typ så mamma och pappa orkade inte planera någon resa eftersom det är såååå mycket med huset just nu. Så de tänker åka upp till min familjs närmaste vänners sommarstuga. Och..jag tror jag hänger på. Spela lite golf med lillebror och jakob. Åka lite motorbåt kanske och sola! Aaah! Fast jag har inte bestämmt mig men det börjar bli brådis...de åker i morgon bitti. . . .

salfagelkenzofagelerbatensombadmamma


Kommentarer
Postat av: Jessica

Trevlig midsommar och du, armband är verkligen min grej:)

2008-06-19 @ 15:26:35
URL: http://accessoaren.blogg.se/
Postat av: candace

tack så jättemycket! :D

2008-06-19 @ 19:02:44
URL: http://candace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0