Staden på G.

liseberg
Hemma från Sveriges mysigast stad, eller sveriges gylf som andra envisas med att kalla den. Göteborg, staden på G.
Lika bra att skriva en förkortadversion från början till slut.

Fredag:
Hoppade på tåget mot Göteborg, tillsammans med min resekamrat och vän med stor V, nikolaj  runt 18.
Vi satt mitt emot varnadra i en fullsatt kupé. För visst heter det så? Det roliga med detta var att båda satt brevid en snubbe som kollade på fillm. Samma film, kom vi fram till efter resans slut. Men jag var för kort så skärmen blänkte, segt att va liten ibland. Men jag ängnade viktig tid åt quadrapop och Martina Haag istället.

Kom fram halv elva till ett freezing kallt Göteborg. Prybilen mötte oss med en låssas hund i jackan. Winnie den lilla ursöta Chihuahuan som vi under helgen rastade ett antal gånger. (Jag tänker aldrig skaffa hund.)
Kvällen tillbringades sedan med snack, te och god sömn!

Lördag:
Ställde klockan på tio i ett misslyckat försök att inte stanna inne halva dagen. Klockan halv två gick vi ut ur lägenheten och begav oss mot nordstan för en titt i butikerna. Vi hamnade på Tv-spelsbutiker. .  .Nikolaj hade stor inverkan i detta beslut.
Mot kvällen vandrade vi iväg på den upplysta julmarknaden på Liseberg. Julmysigt med ljusdränkta träd, Radiobilarna, brända mandlar och fudge. Stämmning!

Frös nästan ihjäl så vi tåg spårvagnen mot Götaplatsen? (rätta mig om jag har fel) och tittade på en estetisk julfilm som tydligen är känd ända borta i USA. Såg därefter en film mer i våran smak, Wallander - Mastermind. Natten spenderade vi en tid på Café Tintin. Gick sedan hem och spelade Alfapet.

Söndag:
Söndagsmöte på Livetsord i Göteborg. Familjegudstjänst som hade sina stunder. Gick till Liseberg även denna kväll, men vi hade nu sällskap med Isak och Ishai. Gick "Jul-gasten" med fegis pojkarna som puttade fram P att gå först. Man eller mus? Hon var inte lycklig på dem efter det. Men vi lättade upp stämmningen med stört goda Våfflor med Hjortron slyt och glass. Jag gillar Våfflor nu. På kvällen kom Alice och spelade spel med oss och vi avslutade våran resa med film. Morgan Pålsson, världsreporten.

Måndag:
Gick upp olagligt tidigt och här orkar jag inte skriva mer för morgonen var allt annat än roande. Tåget gick 05:07. Vi gick på tåget 05:06. Sov sedan ända till uppsala. Kom hem, Sov..försov mig vaknade kvart i två och var sedan i skolan halvt vaken klockan två.

Tack P för att du stod ut med oss, och jag hoppas att de hade det lika roligt som jag.
Tack Nikolaj för att du följde med till P. Det betyder väldigt mycket för mig!

liseberg

Kommentarer
Postat av: Prybil

haha.. gulle!

2008-12-15 @ 21:11:34
URL: http://victoriaprybil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0